Bryan Rice + Jimmy Colding – Drop Inn – 14.11.19

405A9594

Fotograf: Maria Fremming

"Fejende ferm pop i flot fremførelse”

En tur rundt i de små gader i indre København tæt på strøget, fortæller at her er der live musik i alle afskygninger på små som større spillesteder i det pulserende natteliv. De mennesker, der ikke sidder ude under varmelamper trods vi er i november, har fundet ind i musikkens verden og til live underholdning. Denne aften var valget for mange faldet på Drop Inn, der i deres ”Toppen på Droppen” serie af koncerter, denne gang har Bryan Rice og Jimmy Colding fra Zididada på programmet. Denne gang blot med guitarist Dennis Flacheberg, som eneste flankerende musiker i begge sæt – i det resten af det normale husorkester havde fået en pause.

En glad Bryan Rice går på scenen og indrømmer at det er første gang at han spiller sammen med Dennis Flacheberg. Det kan nu ikke høres. De to musikere følges flot ad i en fælles forståelse for menneskelig musikalitet. Dennis Flacheberg har en selvsikker og fantastisk måde at akkompagnere Bryan Rice på, i de mange tiltalende sange, der bliver spillet den næste times tid.  Bryan Rice smagfulde valg af sange til denne aftens intim koncert, var med til at give alle fremmødte en mærkbar bevægende oplevelse. Kort sag berigende popmusik , der blev leveret med stor spontanitet og indlevelse.

Numre som ”No promises” – Bryan Rice første single, der blev et mega hit og som har fået en tatoveret plads på sangeres krop, og “ikke mindst Breathing” (fra Melodi Grand prix  i 2010)  blev sunget med så meget nerve og indlevelse at man som lytter tydeligt mærkede, at det er numre, der har stor betydning for ham selv. “Simply Complicated” fra albummet “Good News”, bliver fremført med så flot en vokal at man som tilhører egentligt mest håber at tiden går på stand-by, så man bare kan sidde og træde vande i det varmeste og blødeste musikalske wellness-land. Sikke en popsang, sikke en optræden, sikken vokal og indlevelse i sin egen materiale vi blev vidne til her, hvor Bryan Rice foldede sig helt ud. Skulle jeg kåre aftenens sang så blev det dette nummer.  

Der var en kort pause imellem de to optrædende musikere. Den tid bliver brugt af de fremmødte til at få forsynet sig med både drikkevarer samt en sludder med Bryan Rice, der gerne svarede på alle de spørgsmål, der var fra både de trofaste fans samt de nye fans, der også havde fundet vejen til den POPulære optræden på dette gamle og hyggelige spillested.

Det bliver så Jimmy Coldings tur til at gå på scenen, og han introducere sig selv på charmerende måde som “Mr. Fifty shades of Grey” ved at gestikulere på sit klædelige gråsprængte hår og sit matchende grå tøjvalg. Jimmy Colding lægger sammen med Dennis Flacheberg ud med hittet “Happy Fool” der viser, at Jimmy Colding ikke behøver at pakke sin rene og flotte stemme ind i andet end enkelte guitar akkorder. Denne poetiske popsang bliver rent faktisk kun bedre af dette meget enkle, men ferme og velfungerende arrangement.

Numre som “Walking on water”, “Rock my boat” samt “Zididada Day” giver publikum naturlig lyst til at synge med og de numre beviser så rigeligt, at Jimmy Colding i den grad kan skabe en fest. Han havde også valgt et cover nummer i form af  “Sonny” (skrevet af Bobby Hebb, men udødeliggjort af især Boney M). Det var dog et nummer som han ikke helt kunne huske teksten på, hvorfor han må havde sin mobil telefon op af lommen for at huske teksten helt korrekt. Så oplevelsen her, mindende mere om en syngende selfie. Det kan der være delte meninger om, når professionelle musikere ikke kan huske de tekster de vil fremføre, men selve sangen lå nu godt til han, og telefonen fik ingen indflydelse på selve hans performance.  

Så alt i alt en dejlig aften i selskab med to erfarne popstjerner, og en superprofessionel og dygtig sidemand. Og så fik Bryan Rice endda også leveret en tidlig og velkommen udgave i form af en stjernesmuk version af hans nye julesang ”Ønsketid”, der netop er udkommet som single.

Musikbaren Drop Inn har i det hele taget masser af forskellige musikale gaver på programmet – hele året rundt. Oplevelser der især henvender sig til det publikum, der ønsker nærvær og intimitet og nyder at mærke selve nerven i LIVE musik – helt tæt på.

Maria Fremming

Maria Fremming

Leave a Replay

  • Kun kr. 33 pr. dag for en reklameplads her på siden!

  • Scroll til toppen

    Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.